Czym są buzzery i w jakich branżach przede wszystkim się je stosuje?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Brzęczyki, nazywane popularnie buzzerami, to proste urządzenia wydające dźwięki. Są one określane jako generatory dźwięku lub elektrycznie sterowane sygnalizatory akustyczne. Na rynku dostępne są różne rodzaje buzzerów, które różnią się od siebie budową oraz właściwościami. 

Rodzaje buzzerów

Brzęczyki elektromechaniczne wydają dźwięki podobne do dzwonków elektrycznych. Buzzery elektromagnetyczne przypominają głośniki, a dźwięk generowany przez nie możliwy jest dzięki membranie przytwierdzonej do poruszającego się polu magnetycznym cewki magnesu. Trzecim rodzajem są brzęczyki piezoelektryczne, w przypadku których membrana przymocowana jest do piezoelektryka. Powstałe napięcie powoduje zmianę jej kształtu, dzięki czemu powstaje dźwięk. Buzzer jest elementem, który ma dość szerokie zastosowanie. Brzęczyki montuje się przede wszystkim w panelach sygnalizacyjnych, dyskusyjnych oraz pulpitach wykorzystywanych np. podczas teleturniejów telewizyjnych oraz różnego rodzaju konferencji. Są one także częścią kuchenek mikrofalowych i innych urządzeń AGD i służą głównie do sygnalizowania zakończenia pracy. Buzzery stosowane są także podczas różnych wydarzeń sportowych, a przede wszystkim podczas meczów. Montuje się je także w alarmach elektrycznych. Na rynku dostępne są brzęczyki z generatorami lub bez nich, a także z modułami aktywnymi lub pasywnymi. Dźwięki przez nie generowane są także wykorzystywane podczas produkcji kartek grających, które można znaleźć w każdej księgarni lub na poczcie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jakie są najczęściej używane surowce paliwowe?
Jakie są najczęściej używane surowce paliwowe?
Istnieje wiele różnych rodzajów paliw, które są wykorzystywane do zasilania naszych domów i sprzętów. Do najczęstszych należą: Ekogroszek Ekogroszek produkt […]
Aromamarketing – jak działa?
Aromamarketing – jak działa?
Co to jest? Aromamarketing to termin, który odnosi się do marketingu wykorzystującego zmysł węchu. Jest on używany do tworzenia pozytywnych […]
Czy jest dzienny limit kilometrów w przypadku wypożyczenia/leasingu pojazdu?
Czy jest dzienny limit kilometrów w przypadku wypożyczenia/leasingu pojazdu?
Decydując się na wynajem samochodu zawsze przychodzi nam do głowy wiele niepewności związanych z warunkami umowy oraz dotyczących tego, co […]