Identyfikacja wizualna to zestaw wartości i atrybutów, które kształtują reputację firmy. Może obejmować logo, kolory, slogany i inne elementy, które pomagają klientom zidentyfikować Twoją firmę lub produkt. Jednak termin „identyfikacja wizualna” jest często używany zamiennie z terminem „tożsamość marki” w odniesieniu do wszystkich aspektów organizacji, które przyczyniają się do jej reputacji na rynku.
Silna identyfikacja wizualna może pomóc firmom wyróżnić się na tle konkurencji i ustanowić się liderami w swoich dziedzinach. Jeżeli chcesz wzmocnić identyfikacje wizualną swojej marki to koniecznie zajrzyj na stronę https://studiokreacja.pl/oferta/identyfikacja-wizualna.
Tożsamość korporacyjna składa się z kilku elementów:
Nazwa, której używasz podczas marketingu swoich produktów lub usług. Na przykład nazwa marki Coca-Cola jest synonimem jej napoju typu cola.
Symbol wizualny, który reprezentuje markę. Może to być rzeczywiste logo (jak to powyżej), lub może zawierać inne elementy, takie jak kolory, czcionki i obrazy. Loga są najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Można je wykorzystać na wiele sposobów, aby pomóc w przekazaniu wiadomości o marce i nawiązaniu kontaktu z klientami. Na przykład, organizacja może używać swojego logo na etykietach produktów, wizytówkach lub stronach internetowych.
Kolory używane konsekwentnie w całym materiale marketingowym, takim jak strony internetowe, broszury i opakowania. Są one zazwyczaj wybierane na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę, które sprawdzają, jak kolor wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.
Czcionki używane konsekwentnie w materiałach marketingowych, takich jak strony internetowe, broszury i opakowania.