Napisałeś swoją książkę, jest ona zredagowana i wypolerowana, a teraz jesteś gotowy, aby ją opublikować. Ale co dalej? Jak właściwie wydrukować swoją książkę?
Jeśli przeprowadziłeś badania, to zapewne wiesz, że istnieje wiele różnych sposobów drukowania książek – od tradycyjnego druku offsetowego po druk cyfrowy. A ponieważ dostępnych jest tak wiele opcji, może być trudno wiedzieć, od czego zacząć.
Zebraliśmy w jednym miejscu kompleksowy przewodnik po tym, jak wydrukować własną książkę, abyś mógł podjąć świadomą decyzję o tym, jak najlepiej wyprodukować swoje dzieło.
Od momentu, gdy skończysz pisać, istnieje kilka kroków, które należy podjąć, zanim zaczniesz drukować i publikować swoją książkę:
1) Zbadaj różne rodzaje drukarni (offsetowe vs cyfrowe) i opcje cenowe
2) Uzyskać oferty od różnych drukarni dla każdego rodzaju druku (offsetowego i cyfrowego)
3) Zapoznaj się z ich warunkami (przykłady obejmują ceny, minimalne ilości zamówień, ramy czasowe dostawy itp.)
4) Zdecyduj, która drukarnia (lub drukarnie) najlepiej spełni Twoje potrzeby w oparciu o cenę/jakość/serwis.
Cena druku książki zależy od kilku czynników:
Im większa książka, tym droższy będzie jej druk. Książka 500-stronicowa może kosztować znacznie więcej niż 100-stronicowa i to tak naprawdę determinuje kwestię, ile kosztuje wydrukowanie książki.
Więcej stron oznacza większe koszty. Przeciętna powieść ma około 250 stron, ale niektóre są znacznie dłuższe, a niektóre znacznie krótsze. Jeśli masz krótką powieść (50 lub mniej stron), zapłacisz mniej niż w przypadku dłuższej (100 lub więcej stron).
Książki w twardej oprawie są droższe w druku niż książki w formacie paperback, ponieważ wymagają dodatkowych materiałów (takich jak tkanina) oprócz papieru i farby drukarskiej. Niektóre rodzaje twardych okładek wymagają również specjalnych maszyn, które mogą nie być dostępne w lokalnej drukarni, a nawet u ich dystrybutorów i hurtowników.
Wielkość nakładu (lub „ilość”). Im większy nakład, tym tańszy będzie każdy egzemplarz na stronie, ponieważ będzie więcej egzemplarzy w sumie, aby podzielić między siebie koszty stałe druku dzięki korzyściom skali.