Postęp technologiczny sprawia, że każda dziedzina życia staje się coraz łatwiejsza. Ponadto rozwiązania oferowane przez branżę informatyczną można zaimplementować w biznesie. Przykładowo, prowadząc przychodnię możemy skorzystać z kompleksowego rozwiązania jakim jest system rejestracji pacjentów – który znacznie ułatwia pracę zarówno pracownikom medycznym jak i tym z pionu administracyjnego. Jest to również wygodne opcja dla osób korzystających z usług placówek medycznych.
Funkcjami takiego oprogramowania może być między innymi kartoteka online, rezerwacja zasobów medycznych (gabinetu lub aparatury) czy powiadamianie pacjentów o nadchodzącej wizycie poprzez sms bądź mail. Ponadto zdecydowanie łatwiejszy staje się proces umawiania wizyt, który wymaga zaledwie kilku kliknięć – jest to zasługa czytelnego interfejsu, który pokazuje wolne terminy do poszczególnych lekarzy. Występuje również możliwość wprowadzenia rejestracji przez stronę internetową przychodni, dzięki czemu potencjalni pacjenci mogą samodzielnie umówić spotkanie ze specjalistą – co ciekawe występuje wówczas możliwość przeprowadzenia tak zwanej e-konsultacji.
Warto również wspomnieć, że takie systemy znacznie pomagają zarządzać kliniką. Dzięki pełnemu zintegrowaniu danych łatwiejsze jest sporządzanie raportów finansowych czy rozliczanie pracowników. Szczegółowe statystyki pozwalają zobaczyć na przykład do których lekarzy zgłasza się najwięcej chętnych lub jakich artykułów brakuje w placówce.