Przegląd techniczny trwa od 15 do 25 minut. Diagnosta rozpoczyna swoją pracę zwykle od sprawdzenia oświetlenia, weryfikując jego ustawienie, sprawność wszystkich żarówek na zewnątrz, a także świateł drogowych i kierunkowskazów. Przepalone żarówki należy po prostu wymienić. Natomiast powodem do nieuznania przeglądu są odpryski, pęknięcia oraz brak przejrzystości kloszy. W dalszej kolejności sprawdzane są opony, które nie mogą być nadmiernie zużyte ani pokryte rdzą. Widoczna korozja elementów konstrukcyjnych może przyczynić się do braku stempla w dowodzie rejestracyjnym, podobnie jak w przypadku pękniętej szyby.
Weryfikacja hamulców wykonywana jest na stanowisku rolkowym. Prawidłowy wskaźnik skuteczności hamulca roboczego musi większy niż 50%, a postojowego 25 procent. Ponadto analizie poddawane są ilości produkowanych węglowodorów i dwutlenku węgla. Bezpieczeństwo to absolutna podstawa, dlatego kontroli poddawane są również pasy bezpieczeństwa, a także poduszki powietrzne, napinaczy pasów, wycieraczki szyby przedniej oraz klakson. Wszystkie te elementy są istotnie ważne, a jakiekolwiek nieprawidłowości mogą skutkować brakiem przeglądu, który można wykonać w SKP Poznań jest jednym z wielu miast, w którym działa sporo tego typu placówek.