Każda firma na pewnym etapie swojego rozwoju wymaga wsparcia ze strony dodatkowego kapitału. Przedsiębiorcy bardzo często w trakcie prowadzenia działalności potrzebują np nowego samochodu w przypadku firmy transportowej czy nowego sprzętu IT w przypadku firmy z innej branży. Zapotrzebowanie uzależnione jest od profilu firmy. Ważnym aspektem są również koszty w firmie, które zmniejszają nam podatki i właśnie dlatego czasami bardziej opłacalnie jest nam wziąć pewien sprzęt w leasing niż za gotówkę. Poniżej opiszę formy finansowania dla firm te najbardziej podstawowe oraz ich korzyści podatkowe:
Forma ta pozwala na zakup konkretnej rzeczy bądź sprzętu. Dodatkowo można uzyskać tzw. kredyt w rachunku bieżącym jako środki obrotowe na działalność, gdzie korzysta się z kredytu wtedy kiedy zajdzie potrzeba i płaci odsetki tylko od kwoty z której się skorzystało oraz za okres jaki wykorzystano.
Przy tym rozwiązaniu należy pamiętać, że wiąże się w większości z pełną analizą finansową. Kosztem firmy są jedynie odsetki od niespłaconego kredytu.
Forma ta pozwala na finansowanie zakupu wszelkiego środka transportu oraz urządzeń niezbędnych do prowadzenia działalności. Co ważniejsze leasing nie obciąża zdolności kredytowej firmy. Leasing płacimy we wcześniej ustalonych ratach, W trakcie trwania leasingu właścicielem przedmiotu leasingu jest leasingodawca. Wiele przykładów możemy znaleźć na stronie https://premiumleasing24.pl/.
Leasing a kredyt? To pytanie zadaje sobie dużo firm. Przy kredycie w koszty prowadzonej działalności zaksięgujemy jedynie odsetki od kredytu. Przy leasingu operacyjnym całość raty jest naszym kosztem. Także ze względów podatkowych bardziej opłaca się leasing. Jeżeli chodzi o całkowite koszty na pewno taniej wyjdzie w ostatecznym rachunku leasing.