Dla większości klientów w czasach ogólnie rosnących kosztów na rynku, jednym z najważniejszych kryteriów jest stosunek jakości do ceny zakupowanego produktu. Dlatego tak bardzo na sile zyskują dyskonty, które mimo ograniczonego asortymentu, potrafią często zaoferować produkty za relatywnie niską opłatą. Co jednak dla klienta jest najważniejsze, gdy już znajdzie się w dyskoncie i chce znaleźć odpowiednią dla niego ofertę?
Bardzo ważną kwestią dla każdego potencjalnego kupującego jest kwestia, ile wyda pieniędzy. Każdy produkt powinien być oznaczony aktualną ceną. Często na jednej metce znajduje się kilka kwot i nie całkiem wiadomo, która jest prawidłowa – co często powoduje rezygnację z zakupu. Bardzo przydatna w takich sytuacjach jest możliwość sprawdzenia wartości produktu na sprawdzarkach cen.
Powinny one znajdować się w jak najbliższej odległości od artykułów, tak by nie trzeba było przemierzyć całego dyskontu. Oczywiście należy pamiętać też, o ich widocznym oznakowaniu. Dla wielu ludzi jest to idealny wariant, by szybko bez szukania pomocy odnaleźć potrzebne mu informacje. W sklepie przy kasie powinien być też dostępny ręczny czytnik kodów kreskowych, który umożliwia skanowanie zgiętych miejsc na produkcie.
Wraz z rozwojem technologii zmienia się też rynek płatności. Nowoczesny klient korzysta głównie z transakcji bezgotówkowych, co oznacza konieczność posiadania terminali, które można zamówić na . https://www.kasyiprogramy.pl/. Brak alternatywy dla gotówki może oznaczać utratę klientów, bądź niepotrzebne niezadowolenie czy złe opinie. Dzisiaj portfel zastępowany jest przez aplikację na telefonie czy już nawet zegarku. Dostosowanie wyposażenia do potrzeb klienta powinno być podstawą dla każdego przedsiębiorstwa, a jego brak niestety może nieść ze sobą niepożądane skutki.