Właściciele motocykli, które uległy awarii, chętnie podejmują próby naprawy uszkodzonych elementów. Niestety bez odpowiedniej wiedzy i specjalistycznych narzędzi usuwać można jedynie drobne usterki. Jeżeli jednoślad nie został wyposażony w zakuwany łańcuch, jego właściciel może we własnym zakresie dokonać wymiany. Do przeprowadzenia takiej operacji potrzebne będą jedynie klucze nasadowe i ampulowe. Bez specjalistycznego sprzętu można również wymienić obrotomierz uniwersalny, który uległ uszkodzeniu. Większych problemów nie powinna też nastręczać wymiana przetartych bądź uszkodzonych kabli i linek. Osoby dysponujące doświadczeniem i wiedzą mechaniczną mogą zdecydować się na samodzielną wymianę kloców, tarcz oraz innych elementów wchodzących w skład układu hamulcowego.
Wielu właścicieli motocykli, którzy mają problem z nierówną pracą silnika ich jednośladu, decyduje się na przeprowadzenie samodzielnej naprawy układu paliwowego. Chociaż wymiana i regulacja gaźników, takich jak te znajdujące się na stronie https://www.czesci-moto.pl/k201,dla-motocykla-uklad-paliwowy.html wydaje się banalnie prosta, czynność tę lepiej powierzyć fachowcom. W praktyce regulacja gaźnika jest zadaniem trudnym i czasochłonnym, a nieumiejętne obchodzenie się np. z delikatną iglicą, może doprowadzić do jej uszkodzenia. Samodzielnie nie powinno się także wykonywać regulacji bądź wymiany zakuwanego łańcucha. Wynika to z tego, że do prawidłowego przeprowadzenia tej czynności potrzebna jest zakuwarka. Niepoprawnie wyregulowany bądź zamocowany łańcuch może się zerwać i doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej. Należy również unikać przeprowadzania na własną rękę modyfikacji w układzie wydechowym, ponieważ nieumiejętne modyfikacje prowadzą do wypalenia zaworów.