Najważniejszą wizytówką każdej restauracji jest oczywiście jedzenie, które powinno być przede wszystkim smaczne. Pyszne i wspaniale podane dania to jednak nie wszystko, o co powinni zadbać właściciele tego typu lokali. Konieczne są również zakrojone na szeroką skalę działania promocyjne, których istotnym elementem są różnego rodzaju gadżety reklamowe. Może to być choćby namiot gastronomiczny z nazwą miejsca lub parasol z logo, choć to jedynie nieliczne przykłady.
Jednym z najważniejszych i najbardziej skutecznych materiałów reklamowych w każdym lokalu gastronomicznym jest menu. Istotna jest zarówno jego treść, jak i estetyka wykonania. Jeśli jest ładne i podoba się klientom, wówczas w większości są przekonani, że i dania wymienione w karcie są smaczne, świeże i aromatyczne. Wygląd menu musi koniecznie korespondować ze stylistyką restauracji i zachęcać do jego otworzenia.
Uniwersalnym i często spotykanym rozwiązaniem są też rozłożyste parasole z logo marki, ustawione w ogródkach znajdujących się przy lokalach. Stanowią one nie tylko element dekoracyjny, ale także pełnią konkretną funkcję, a mianowicie chronią gości przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak słońce czy deszcz.
Właścicielom restauracji poleca są ponadto reklamowe krzesła, sofy oraz inne siedziska (posiadające oparcia z logo firmy, ewentualnie oryginalnym hasłem), słupy reklamowe (np. takie jak te: https://inventini.com/dmuchance-reklamowe/slupy-reklamowe/, ustawiane bezpośrednio obok wejścia do lokalu lub w jego pobliżu), estetyczne obrusy w firmowych kolorach albo z logo marki, a także firmowe fartuchy oraz koszulki noszone przez kucharzy, kelnerów i innych pracowników.