Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią biznesu. Przyciąga potencjalnych klientów, pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, a przede wszystkim buduje świadomość marki, by jak największa grupa osób dowiedziała się o istnieniu naszej firmy.
Rozkręcenie sprawnie funkcjonującego biznesu bez reklamy jest praktycznie niemożliwe, jednak aby jakiekolwiek akcje marketingowe zadziałały, muszą być starannie przemyślane i dopasowane do odbiorcy – w innym razie będą po prostu marnowaniem pieniędzy. Jak więc skutecznie rozreklamować swój biznes?
Dobra reklama to taka, która dociera do klienta docelowego, przyciąga jego uwagę i odpowiada na jego potrzeby i pragnienia. Musi być także spójna z ogólnym wizerunkiem firmy. Reklamowanie za pomocą ulotek biznesu, który zbudował swój wizerunek na trosce o środowisko, tylko uwidoczni osobom zainteresowanym brak spójności, z kolei próby wykorzystania mediów społecznościowych do nagłaśniania lokalnej działalności mogą być nieskuteczne ze względu na brak potencjalnych klientów w danym medium. Dlatego pierwszym krokiem do skutecznej reklamy jest opracowanie sylwetki osoby z grupy docelowej. Do kogo kierujemy reklamy, gdzie takie osoby spędzają czas, jaka estetyka i wartości są im bliskie? Odpowiedzi na te pytania będą dobrym punktem wyjścia.
Zwykle małe, lokalne firmy na początku potrzebują dotrzeć do lokalnej społeczności. Niezależnie od tego, czy jest to restauracja, kawiarnia czy księgarnia, najpierw o jej istnieniu muszą się dowiedzieć sąsiedzi. Dlatego skuteczną formą reklamy mogą być w takiej sytuacji banery reklamowe, ulotki rozdawane w takich miejscach jak place i deptaki, czy też plakaty do powieszenia na tablicach informacyjnych. Przygotować te wszystkie gadżety możemy na przykład przy pomocy strony: http://www.expressdruk.com.pl. Z kolei dla dużych firm o większym zasięgu rozwiązaniem często są oklejone samochody czy drobne akcesoria reklamowe jak długopisy, kubki czy czapki, które można rozdawać podczas wystaw i pokazów – w ten sposób reklama dotrze do szerszej grupy osób.